Obserwatorzy

sobota, 13 czerwca 2015

Kulczyk - nowy ptak

Gdy pierwszy raz zobaczyłam tego małego ptaszka pomyślałam sobie że to trznadel. Trznadle w okresie zimowym są stałymi bywalcami przy moich karmnikach więc pojedynczy osobnik nie wzbudził mojego zainteresowania. Później sfotografowałam ptaka gdy korzystał z poidła razem z wróbelkiem. Wtedy coś mnie zaintrygowało i zaczęłam się zastanawiać i przypominać że trznadle są wielkością zbliżone do wróbla. A więc ten malutki ptaszek nie mógł być trznadlem. Kilka dni spędziłam na ustalaniu kim jest mój mały gość. I wreszcie ustaliłam że to jest kulczyk, bardzo rzadki ptak. Kulczyk przylatuje do Polski w kwietniu a na przełomie września i października odlatuje na południe Europy. To sympatyczna niespodzianka widzieć że malutki kulczyk w okresie swojego krótkiego pobytu w Polsce odwiedza mój ogród i daje się mnie sfotografować.
Połączenie: Saturday Critters
                Id rather birdin
                Our World Tuesday
                Wordless Tuesday
                Wednesday around the world

53 komentarze:

  1. Ale śliczny, że akurat udało Ci się go sfotografować :) Super gość!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello Ela, what a beautiful bird. I love the yellow colors! Great sighting and photos. Thank you for linking up and sharing your post. Have a happy weekend!

    OdpowiedzUsuń
  3. I love your photos , Ela !!!!!!! Very beautiful !!!!!!!!!!
    greetings
    Niki

    OdpowiedzUsuń
  4. Ela, jest bardzo piękne i kolory też.
    Życzę ci udanego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  5. oh, how wonderful! congratulations on the new sighting! serin is lovely!

    OdpowiedzUsuń
  6. What a cute serin or siskin (?), Ela!

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu,
    dzięki Tobie poznałam kolejnego, ślicznego ptaszka.
    Cieszę się, że udało Ci się go sfotografować.
    Życzę Ci miłej niedzieli.
    Pozostawiam pozdrowienia:)*

    OdpowiedzUsuń
  8. I've never seen a serin - you were lucky to spot it

    OdpowiedzUsuń
  9. Hi Ela,
    Great series of this beautiful bird.
    I've never seen this.
    I wish you a beautiful Sunday.
    Best regards, Irma

    OdpowiedzUsuń
  10. W pięknym ogrodzie ty masz objęła potrzeb, nie brakuje wody i żywności.

    Pocałunki

    OdpowiedzUsuń
  11. ❤ه° ·.
    Bonitas fotos.
    Boa semana!
    Beijinhos.
    ❤❤ه° ·.

    OdpowiedzUsuń
  12. A little bird bath can bring so much pleasure to your life!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczny :) Masz u siebie prawdziwy raj dla ptaków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sweet little birds and it's nice they call into your place..

    OdpowiedzUsuń
  15. Quanta dolcezza e tenerezza dentro i tuoi scatti!
    Buona domenica da Beatris

    OdpowiedzUsuń
  16. Really lovely!!! Thanks for posting on Saturday's Creatures or I would have missed it.

    OdpowiedzUsuń
  17. oooo! Dzięki. Właśnie ostatnio... w piątek? Widziałam tego ptaszka u mnie, ma chyba gniazdo po sąsiedzku i zastanawiałam się co to za ptaszek. Trzniadle są żółciejsze i tak czułam, że to ktoś inny. Dziękuję za informacje :)))) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  18. Olá.
    Lindas as suas imagens.
    Adorei conhecer seu blog.
    Boa semana.
    Janicce.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cute little birds! Have a great week, Ela!

    OdpowiedzUsuń
  20. cute birds:) Lovely photos!

    OdpowiedzUsuń
  21. Beautiful birds and pics! Happy new week!

    OdpowiedzUsuń
  22. Do tej pory Kulczyk kojarzył mi się z kimś innym :)
    Teraz będę miała milsze skojarzenia, śliczny ptaszek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Można łatwo go pomylić:) Trzeba się dobrze przyglądnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak jak poprzedniczce nazwa kojarzyła mi się nie najlepiej, ale ptaszek sympatyczny i bardzo urodziwy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaki piękny ten kulczyk :) Chyba nigdy go nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. So cute and lovely

    Greetings from Portugal

    blueshell.azurara.net

    OdpowiedzUsuń
  27. The Serin is a lovely little bird. So colourful.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ślicznie ubarwiony ten kulczyk. Tak jak Ty szukasz nazw ptaków, tak ja często szukam nazw kwiatów. Jak to dobrze, że mamy internet.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. What a funny and beautiful bird Ela!!
    kisses

    OdpowiedzUsuń
  30. Tylko raz w życiu go spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Miałaś w ogrodzie milutkiego i ślicznego gościa :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczna ptaszyna wie, gdzie przylecieć najlepiej/ Pozdrawiam Elu

    OdpowiedzUsuń
  33. Qué ternura!!! Bello, bello :)
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  34. Wonderful sighting! I'm glad you looked into it more to discover this rare bird!

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękny nowy ptaszek,jak zawsze Twoje zdjęcia są prześliczne.Pan gąsiorek pięknie pozował,on jak już to poluje na większe owady,za pisklęta się nie weżmie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. You have made your garden a bird paradise! So nice photos, a big smile on my face everytime I visit your blog. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękny ten nowy gość, nawet nie wiedziałam że tak się nazywa :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Elu, wspaniały gość, no i zazdroszczę Ci takiego spotkania:))) Rzeczywiście masz szczęście, że zawitał w Twoje progi. Twój ogród musi ściągać takie rzadkie ptasie okazy :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  39. Szczęście zobaczyć, Ela;)
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  40. How cool !!!!! We were very happy when we met young birds !!!!
    Thanks for sharing these pictures with us, Ela !!!!
    Have a great day !!!!
    A meow of Frida and Bilbo

    OdpowiedzUsuń
  41. Congrats on your sighting. It's a pretty bird.

    OdpowiedzUsuń
  42. What a cute little guy to capture. It reminds me of a yellowhammer but I'm sure it's quite different.

    OdpowiedzUsuń
  43. glaube es ist ein Girlitz wie man hier sagt Ela
    LG vom katerchen zum Wochenende

    OdpowiedzUsuń
  44. Dziś widziałam takie cudo na moim świerku, pierwszy raz w życiu!

    OdpowiedzUsuń
  45. Nowy gatunek, super :-) z każdym dniem do poidełka zalatuje więcej ptaków :-)
    Zdjęcie robione przez okno czy z pewnej odległości od poidełka??

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. piekny ptaszeknie widzialam jeszcze takiego,jakie delikatne,piekne piorka,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń