Obserwatorzy

niedziela, 7 października 2018

Paź królowej w ogrodzie

Kilka komentarzy i maili od blogowych przyjaciół uświadomiło mi że dawno nie publikowałam. Tegoroczne lato było piękne a mój ogród odwiedzało dużo ciekawych stworzeń w tym bohater dzisiejszego posta, paź królowej. Gdy w ubiegłym roku w jednym z centrów ogrodniczych zobaczyłam pazia królowej, zapragnełam ugościć tego motyla w swoim ogrodzie. Czekałam na niego cały rok. Tego lata paź królowej odwiedzał mój ogród regularnie. Jego pierwsza wizyta zakończyła się utknięciem w tunelu foliowym. Zorganizowałam szybką akcję ratunkową i motyl wrócił na wolność. Potem jeszcze kilka razy widziałam pazia w ogrodzie.  Mimo że w moim ogrodzie jest pełno aromatycznych budleji, jeżówek i innych kolorowych roślin kłosowych to za każdym razem paź królowej ucztował na małej niepozornej różowej roślince....
Zapraszam do obejrzenia mojego gościa....
Dziękuję za wszystkie komentarze i miłe słowa podczas mojej nieobecności w blogosferze.
Po powrocie ze spa miałam sporo obowiązków zawodowych stąd moja nieobecność na blogu.
Zapraszam do udostępniania zdjęć na blogach:
Saturday's Critters
Sunday photo
Wordless Tuesday
Our World Tuesday

56 komentarzy:

  1. No me parece extraño, que acudan mariposas a su jardín. Su jardín es un vergel de flores.

    Me alegro de ver de nuevo, una publicación suya.

    Espero que estés teniendo un feliz domingo.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello ELA, It's been a long time!and this butterfly is lovely, you know how to take good photos!Have a great day! Sylvie

    OdpowiedzUsuń
  3. Adoro flores e borboletas!Lindas! beijos, chica

    OdpowiedzUsuń
  4. beautiful butterfly Ela!

    It is true you have been missed!But so is life..we can not always do blogging..But its very nice to see your wonderful nature pictures again

    Greetings Anita

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello, Ela!

    Gorgeous captures of the Swallowtail. They are beautiful butterflies, your photos are just stunning. Have a happy day and a great new week!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne odwiedziny - niesamowity paź królowej ( mnie jeszcze nie odwiedził )
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu, Twoje zdjęcia są wspaniałe. Motyl pozuje fantastycznie.
    Mnie jeszcze nie odwiedził a może go nie zauważyłam?
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello Ela!
    Great captures and gorgeous pictures of the Swallowtail!
    Such a beautiful butterfly!Have a lovely week!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia. W moim ogrodzie nie ma pazia królowej... hymmm... może kiedyś i ja się doczekam :) Cieszę się, że napisałaś kolejny post, buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful butterfly, great shots.
    Have a nice Sunday
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    OdpowiedzUsuń
  11. Elu, tylko raz i to jesienią udało nam się sfotografować rusałkę pawika. Siedział na różowawych chryzantemkach.
    Zauważyłam, że motyle najchętniej siadają na różowych drobnych kwiatach, widocznie podoba im się ten kolor. Co roku rusałka admirał w dużej ilości spija nektar z drobiuskich kwiatków liatry.
    Wspaniale, że mogłaś "opiekować się" tym prześlicznym paziem królowej.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hello Ela!

    So nice to hear from you again. Beautiful butterfly! I had visit from a Swallowtail this summer too. I have never seen it in my garden before.
    Happy new week!

    OdpowiedzUsuń
  13. Such a pity that we don’t get swallowtails. They are beautiful butterflies.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hi Ela! Beautiful butterfly. Have a nice week

    OdpowiedzUsuń
  15. Nice to see your photos again.
    Great pictures of a beautiful butterfly.
    I wish you a nice October!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantásria serie Ela. Este verano he visto algunas por aquí.
    Te deseo buena noche .
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ on piękny... właśnie sobie uświadomiłam, że chyba nie widziałam takiego motyla na żywo...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Najpiękniejszy motyl jaki istnieje :) Cudny!

    OdpowiedzUsuń
  19. Es muy hermosa la mariposa un animal magnífico y las fotografías muy bien logradas.
    Saludos.

    OdpowiedzUsuń
  20. Querida Ela me hace feliz leerte, preciosas fotos de una de las más bonitas mariposas que existen. Feliz semana y muchos besos.

    OdpowiedzUsuń
  21. Gorgeous pictures !
    Have a nice week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  22. Obiekt godny fotografowania, w moim ogrodzie w ty roku nie spotkałam pazia królowej. A może odwiedził go podczas mojej nieobecności...










    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudny ten Twój gość i zdjęcia fantastyczne!

      Usuń
    2. Nie udało mi się go spotkać w tym roku!

      Usuń
  23. Hi Ela,
    Lovely butterfly and so nice to see this beauty in the garden!
    Great shots!
    Best regards, Maria

    OdpowiedzUsuń
  24. Wonderful pictures of one of the most beautiful butterflies I know.

    OdpowiedzUsuń
  25. Glad to see you back here. What gorgeous shots!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ahoj Ela, aj mne sa tento rok podarilo vidieť a odfotiť vidlochvosta. Je to nádherný motýľ.
    https://kazdydenjeibaraz.blogspot.com/2018/06/161-2018.html
    Pekné jesenné dni prajem!

    OdpowiedzUsuń
  27. Kochają Cię te różne stwory :) Stwarzasz im piękne miejsce do życia i bytowania, to przybywają :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Una mariposa preciosa. Seguro que está encantada en tu jardín. So animales que normalmente pasan desapercibidos, pero que son muy bellos, algo de lo que solo nos damos cuenta cuando los miramos con detenimiento.

    OdpowiedzUsuń
  29. Beautiful photos of one of my favorite butterflies! We have several types of swallowtails here, and I love watching them in my garden. Right now I am enjoying the Monarchs, which are starting to migrate to Mexico. They are majestic butterflies, as their name suggests.

    OdpowiedzUsuń
  30. La mariposa es preciosa. Bienvenida y besos.

    OdpowiedzUsuń
  31. A very pretty yellow swallowtail!
    Thanks for sharing at https://image-in-ing.blogspot.com/2018/10/master-potter.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Such a beautiful butterfly. I saw it once this summer. Happy week, Ela!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ładnie się prezentuje. Ja tzw wieki nie widziałem takiego okazu. Super

    OdpowiedzUsuń
  34. Wspaniałego miałaś gościa. Pazia królewskiego widziałam w motylarni,ale niestety nigdy u siebie.
    Pozdrawiam:(

    OdpowiedzUsuń
  35. waw. butterfly and flower are wonderful.
    great shots.

    OdpowiedzUsuń
  36. Beautiful butterfly, lovely shots.

    All the best Jan

    OdpowiedzUsuń
  37. Unas imagenes realmente bonitas llenas de luz y color, encantado de volver a visitar tu blog,saludos y feliz semana.

    OdpowiedzUsuń
  38. Beautiful Swallowtail, well captured Ela.

    OdpowiedzUsuń
  39. Beautiful photos of those butterflies. <3
    :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękny motyl i wspaniałe zdjęcia!
    Serdeczności Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  41. O jej! Elu nie widziałam tego motyla u siebie w ogrodzie. Ależ on jest przepiękny i pięknie go sfotografowałaś. Zapewne jest to duży okaz. Zazdroszczę tej niesamowitej wizyty:)))

    OdpowiedzUsuń
  42. Um post maravilhoso! Esta espécie de borboleta, surgiu aqui, no jardim do Jorge... e já tenho uma imagem dela, preparada para sair, na minha próxima postagem... mas nem de perto nem de longe, se compara com a beleza das suas imagens!
    Adorei ficar a saber o nome da mesma, que desconhecia por completo... e que surgiu em boa altura!... No meu próximo post, deixarei um link, aqui para o seu blog, se não se importar, como costumo fazer com outros blogs, que vou mencionando, nas minhas publicações!...
    Um beijo imenso! Tudo de bom!
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  43. Em primeiro lugar, parabéns pelo blog pleno de ternura e magnitude! Segundo, vim do blog da Ana Freire e terceiro estou encantada com tudo e, sobretudo, com essa maravilhosa borboleta. A natureza sempre nos encanta! Já estou lhe seguindo.
    Beijos carinhosos!

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne zdjęcia. Uchwyciłaś na nich cudnego motyla :-)

    OdpowiedzUsuń