Obserwatorzy

niedziela, 11 sierpnia 2019

Nawadnianie butelkowe w ogrodzie

W pierwszym poście po powrocie powinnam pokazać zdjęcia z Konstancina Jeziornej, bo tam spędziłam tegoroczny urlop. Jednak doszłam do wniosku, że dzisiaj podzielę się pomysłem i pokażę jak na czas urlopu zabezpieczyłam ogród przed wysuszeniem, wykorzystując eksperymentalne nawadnianie butelkowe. Muszę szczerze przyznać, że nie lubię wyjeżdzać i zostawiać ogrodu pod opieką "zaprzyjażnionych" osób, które zobowiązują się do opieki nad kwiatami i krzewami. Przez ostatnich kilka lat, po każdym wyjeżdzie na urlop, miałam duże straty w roślinach. To spowodowało, że zaczełam się mocno zastanawiać jak zabezpieczyć swoje ulubione roślinki. Tydzień przed wyjazem rozpoczełam eksperyment. Moje nawadnianie butelkowe to butelki napełnione wodą i zakręcone podziurkowanymi korkami. Ustawienie butelek pod odpowiednim kątem podowuje, że woda powoli, małymi kroplami uwalnia się do ziemi. Takim sposobem zabezpieczyłam wszystkie rośliny doniczkowe ale też i inne rośliny...
 Wrażliwy na przesuszenie sadziec dostał trzy dwulitrowe butelki...
 Nawadnianie butelkowe dostały również wszystkie budleje...
Po powrocie z urlopu z dumą stwierdziłam, że zabezpieczone roślinki mają się całkiem dobrze a butelki ponowie napełnione wodą mogą służyć do wielokrotnego użytku...
Dziękuję za wszystkie miłe słowa pod moim poprzednim postem :)

62 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł. No i sprawdzony na Twoich kwiatach.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Eso puede funcionar muy bien si no hace un calor excesivo.Aquí en Cordoba la temperatura en verano suele llegar a los 40 grados y también muchos días han llegado a más. Las macetas las tengo que regar todos los días, los patios parecen que arden del calor.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  3. Hello Ela,
    What a good idea to do this with your plants when you are on vacation, your plants are beautiful.
    Best regards, Irma

    OdpowiedzUsuń
  4. Hello, Ela! I have never seen this bottle irrigation. It is a great idea and nice that it saved all your plants. Enjoy your day, wishing you a great new week ahead.

    OdpowiedzUsuń
  5. Elu, fantastyczny pomysł z nawadnianiem butelkowym. Doskonale znam problem z opieką ogrodu przez zaprzyjaźnione osoby. Niestety, rośliny bardzo często są przesuszone lub tak przelane, że nie ma żadnych szans na ich uratowanie. Przy najbliższej okazji wykorzystam Twój pomysł.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy pomysł z tym nawadnianiem, na pewno bardzo skuteczny i pomocny przy tych suszach... Pozdrawiam niedzielnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi Ela,
    Great Idea!!
    All the best,
    Maria

    OdpowiedzUsuń
  8. It is good to see plastic bottles put to good use, but we still have to dedicate ourselves to not using plastic at all. The oceans are full of this stuff.

    OdpowiedzUsuń
  9. Great idea, I'll do the same when I'm on vacation.
    Greetings
    Maria

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam, że to świetny sposób na nawadnianie, ale zupełnie o tym zapomniałam. Planuję właśnie wyjazd urlopowy i zastanawiałam się, jak moje roślinki to przeżyją... Dzięki za przypomnienie :))).

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi Ela! I have done the same thing, with 1 gallon bottle :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Una buena idea,pero en Extremadura,España no sirve hace demasiado calor. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  13. Take care not to suffer heat attack.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniały i sprawdzony u Ciebie sposób, na podlewanie roślin. Swietnie, że Twój ogród mimo Twojej dłuższej nieobecności ma się dobrze.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tak nawadniam moje zioła na balkonie jak gdzieś wyjeżdżamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry pomysl :) wart wyprobowania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. What a great idea to water your beautiful plants when you are away.
    Best regards, Kirsti

    OdpowiedzUsuń
  18. Great idea, your plants look happy!

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł z tym butelkowym nawadnianiem, wart wykorzystania przy najbliższej okazji :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Es un estupenda idea Ela. Lo hago cuando nos vamos unos días y da un gran resultado.
    Buen miércoles.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post i pomysł. Nie pomyślałabym o tym. Naszym jednak roślinkom nic nie grozi bo zawsze ktoś jest w domu. :)
    Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  22. what a smart genius way to water the plants!Thanks for sharing!I shall tell all my friends to do this..
    Wish you a happy sunshine day !

    OdpowiedzUsuń
  23. I think you are a creative panny Ela.
    I loved this idea!

    OdpowiedzUsuń
  24. Bonitas fotos!
    As garrafas são muito úteis.
    Beijos

    OdpowiedzUsuń
  25. Un ottimo sistema per bagnare e star via di casa tranquilli :)

    Buona giornata e buon fine settimana!!

    OdpowiedzUsuń
  26. This bottle irrigation is a great idea, everything is looking good.

    All the best Jan

    OdpowiedzUsuń
  27. To dobry sposób na upały, nawet bez wyjeżdżania.

    OdpowiedzUsuń
  28. Sama często tak robię i to się sprawdza - sposób prosty, tani i skuteczny.
    Serdeczności Elu :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Un consejo estupendo! Que tengas una estupenda noche! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  30. Una idea muy original y si encim ha funcionado, mejor que mejor. Me alegro de que tus plantas estén en plena forma.

    OdpowiedzUsuń
  31. Niezły pomysł, wart wypróbowania:)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Przyłącze się do innych ŚWIETNY POMYSŁ, trochę pracochłonne ale zawsze skuteczny. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia zapraszam do mojej strony www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Też jest dużo roślin, kwiatów i ogrodów. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  34. Życzę wspaniałego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Moja ciocia podobnie robiła. Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  36. Wspanialy pomysl,musze sprobowac,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Aqui o Jorge também usa a mesma técnica no jardim dele, quando se ausenta... e de facto, resulta!
    Já experimentei uma vez, nos meus vasos da varanda... mas não correu bem... as garrafas viraram-se com o vento talvez e foram mais as que regaram o chão da varanda do que os vasos... mas talvez fosse eu que as tivesse colocado mal... mas qualquer dia, volto a experimentar a técnica!
    Adoro a ideia! Pelo que quando surgir oportunidade, volto a experimentá-la!
    Beijinhos
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  38. Super pomysl, nie slyszalam o tym wczesniej :) Ja w przyszlym roku zaczynam startowac z moim pieknym, nowym ogrodem. Teraz chce zadbac o moj mini ogrodek w domu, nawet kupilam ostatnio sporo nawozow od https://agrecol.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  40. Widziałam takie pomysły na Pintereście, super pomysł :) Ja jeszcze do tego od dwóch lat używam takiego nawozu z hydrożelem: https://www.target.com.pl/produkty/terracottem-universal - dzięki temu nie muszę tak często podlewać :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  42. super, musze to zapamietac. ja w tym roku w koncu bede mial nowy ogrod. Znalazlem w sieci swietna firme - http://polskiogrod.pl/ i juz nie moge sie doczekac az zaczniemy projektowac moj piekny ogrodek

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. W sumie takiego pomysłu ja jeszcze nie widziałam, ale jest to jakieś rozwiązanie. Moim zdaniem fajnie w artykule https://tbs24.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ opisano to jak należy zbierać i w jaki sposób następnie wykorzystać wodę deszczową.

    OdpowiedzUsuń
  45. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  46. Co by nie było to faktycznie jest to jakiś sposób na to, aby w odpowiedni sposób nawodnić nasz ogród. Ja jestem zdania, ze także fajnie na stronie https://chceszmieszkac.pl/jaki-wybrac-system-sterowania-nawadnianiem-do-swojego-ogrodu/ napisano to jak można zautomatyzować system nawadniania w ogrodach.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja jeszcze nigdy nie miałam okazji korzystać z takiego sposobu nawadniania, ale faktycznie może być to fajne rozwiązanie. W sumie jak czytałam na stronie https://twojogrodek.pl/Jaka-pompe-cisnieniowa-kupic-do-duzego-ogrodu to dość istotnym jest to aby wybrać dobrą pompę ciśnieniową do ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  49. Faktycznie czasami również i takie proste rozwiązania są skuteczne i muszę przyznać, że jak najbardziej warto się nimi zainteresować. ja także polecam każdemu przeczytanie wpisu https://www.podlane.pl/blog/jak-sterowac-nawadnianiem/ gdzie bardzo fajnie opisano kwestię sterowania nawadnianiem.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jeszcze nie miałem okazji korzystać z takiego rozwiązania, że jak najbardziej myślę, że je również zastosuję. Na tą chwilę jak czytałem na stronie https://operacjadom.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ to jestem zdania, że faktycznie samo zbieranie deszczówki jest czymś bardzo ważnym.

    OdpowiedzUsuń
  51. Kolorki w ogrodzie muszą być! Można w tym sklepie https://florexpol.eu/115-nasiona-kwiatow zakupić nasiona różnorodnych kwiatów i stworzyć w ten sposób piękne, kolorowe rabatki :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Niestety ja jeszcze nigdy nie miałem okazji stosować takich technik, ale może je wypróbuję za jakiś czas. Na tą chwilę skupiłem się na zakupie mebli ogrodowych z https://ogrodolandia.pl/ i jak najbardziej jest to świetne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  53. Nawet ciekawy sposób na tanie nawadnianie w ogrodzie. Ja od lat sadzę rośliny i zainwestowałem w nawadnianie kropelkowe, dzięki temu nie muszę obawiać się o ani zbyt dużą ani zbyt małą podaż wody dla moich roślin. A do takiego nawadniania konieczne są wysokiej jakości filtry siatkowe, szczególnie jeśli wodę pobieramy nie tylko z wodociągów.

    OdpowiedzUsuń
  54. Moja siostra w taki sam sposób nawadnia kwiaty, szczególnie jak gdzieś wyjeżdża i obawia się, że po powrocie nie zastanie roślinek w dobrym stanie. A sadzi wiosną wiele kwiatów szczególnie, na https://florexpol.eu/115-nasiona-kwiatow zamawia odpowiednie wcześnie nasiona i dzięki temu jak tylko jest pogoda to może zaczynać działać.

    OdpowiedzUsuń