Obserwatorzy

niedziela, 13 listopada 2016

Pierwsze zimowe fotki i rozstrzygnięcie konkursu !

W tym tygodniu spadł śnieg, wprawdzie niewielki ale udało mi się kliknąć kilka zimowych fotek. Nie mogło być inaczej, sfotografowałam ptaki, które czekały na otwarcie ptasiej stołówki.... Częstymi gośćmi w moim ogrodzie są dwie sójki, które jak widać na zdjęciach czują się tutaj jak u siebie... Mniejsze ptaki  dzwońce, sikorki, modraszki i mazurki przesiadując na gałęziach zachowują bezpieczny dystans....
Jakiś czas temu odkryłam w internecie ciekawe miejsce do obserwacji przyrody na stronie: ptaki24.pl i kamery online zainstalowane nad Jeziorem Solińskim...
Na załączonych zdjęciach widać że w karmnikach rządzą sójki ale widziałam też modraszki, bogatki, sikorki ubogie, dzięcioły a nawet piękne kowaliki, których na żywo nigdy nie miałam okazji zobaczyć....Na stronie ptaki24.pl jest jeszcze karmnik dla ptaków na pniu wiązu a na wiosnę podgląd online do budek lęgowych...

Rozstrzygniecie konkursu jubileuszowego !
Przyznaję szczerze że moje zadanie konkursowe było bardzo trudne. Niewiele osób podjęło wyzwanie liczenia ptasich aktorów. Postanowiłam w losowaniu uwzględnić wszyskie osoby które podały liczbę aktorów. Z wielką przyjemnością podaję zwycięzców konkursu, trzy albumy z najpiękniejszymi miejscami w Polsce pojadą do...
 Ani z bloga Działka Anki
 Lucy z bloga Lucy z głową w chmurach
 Fridy, Bilbo i Sofii z bloga Frida, Bilbo a Sofia

Dziękuję za udział w moim jubileuszowym konkursie ! Dziękuję też za wszystkie miłe komentarze i zapraszam do udostępniania zdjęć na blogach:

59 komentarzy:

  1. Hello, Ela! Your yard birds are beautiful. The Jay is one of my favorites, I would love to see it in person some day. The little finches and blue tits are cute. Great variety and photos. Thank you for linking up and sharing your post. Happy Sunday, enjoy your day and new week ahead!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję zwyciężczyniom!
    Elu, nie brałam udziału bo zadanie wg mnie było bardzo trudne.
    Sojki są bardzo fotogenicznymi ptakami. I chociaż jest ich sporo w moim ogrodzie ze względu na bliskość lasu, to jednak mam niewiele zdjęć z ich udziałem. Elu, ja jestem oczarowana Twoim zdjęciami. Są bardzo, bardzo piękne, profesjonalne. Prawdzie CUDO!!!!!
    Muszę Ci powiedzieć, że w piątek około 20 godziny, Kubuś zginął pod kołami pędzącego samochodu? Wraz z nim zginęła jeszcze jedna sarenka. Sądziliśmy, że to Tosia jednak pojawiła się wraz Basią, dzisiaj, dosłownie przed godziną przy karmniku. Jest mocno poraniona, ma ogromne trudności chodzeniem. Mamy nadzieję, że się wyliże. Zimą Basia prawdopodobnie wpadła jedną nóżką w sidła i miała otwartą ranę. Na szczęście wyszła z tego.
    Ta cała zwierzęca tragedia stała się przez ludzką głupotę. Gość nocą wyszedł na spacer ze swoimi owczarkami. Były spuszczone ze smyczy. Poczuły sarny goniły je a te w popłochu uciekły na drogę. Chociaż to droga lokalna a nie jakaś krajowa to w tym czasie pędził jeep i uderzył w pędzące sarny. Słyszeliśmy straszny huk.Wybiegliśmy z domu. Gość wysiadł z samochodu odrzucił sarny na pobocze i odjechał. Wczoraj rano pojechałam na policję zgłosić zdarzenie. To oni zlecili jakiemuś facetowi zabranie zabitych zwierząt i oddanie ich do utylizacji.
    Jeszcze dzisiaj nie możemy przyjść do siebie. Ty wiesz jak jesteśmy przywiązani do tych cudownych zwierząt.
    Ślę serdeczności:)
    Wybacz, że Ci o tym wszystkim piszę ale jestem bardzo smutna i sobie popłakuję.
    Całuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Look at the blue bits on the wings! So gorgeous!
    #MySundayPhoto

    OdpowiedzUsuń
  4. Oh my goodness....such wonderful, beautiful bird!!
    Thanks so much for sharing this post with us birders at I'd Rather B Birdin'. Your participation is always appreciated.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też już na działce wsypujemy słoninkę do karmnika dla sikorek. Musimy jeszcze dokupić co najmniej kilogram pestek słonecznika.
    Kiedyś podglądałam ptaki na kilku stronach z kamerkami, ale to było w okresie lęgów. Syn zachwycał się kamerką przy gnieździe bielika.
    Bardzo mi miło, że udało mi się razem z mężem policzyć, choć niedokładnie, ilość gości przy oczku. Szczerze mówiąc, ptaki były nie do policzenia.
    Niestety, nie znam Twojego adresu mailowego.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. lovely little birds getting chilled, now.

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu u Ciebie już biało,a u mnie mróz,sniegu jeszcze nie ma.Ale, że już do ogrodu Twego zaglądają sójki,piękne ptaki,takie kolorowe.U mnie tylko sikory i wroble mazurki królują w ogrodzie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za namiary na karmniki, dodam do swojej zimowej kolekcji stołówek (żubry już żrą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Love your snow birds, Ela. Jays are very raucous.

    But eventually, everybirdie gets a turn, as long as we make sure there are enough seeds.
    ~

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna seria zimowych ptaszków!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lovely pictures, with those birds with beautiful plumage. The images convey the love you feel for those wonderful birds.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  12. Całkiem niedawno podczas spaceru miałam prawie na dłoni sójkę ... zanim jednak wyjęłam aparat już jej nie było. Ja do tego ptaszka nie mam szczęścia. Widuję je ale nie zdążam ze zdjęciem. A tu proszę pozują jakby na sesji zdjęciowej były. Tak troszkę zazdroszczę tych gości. U mnie na podwórku (bo ogrodu nie mam) kotki i pieski przeganiają wszelkie ptaszki ... jedynie gołębie, kawki i sroki jakoś nie boją się ich. Ale rzadko przylatują. Zatem na spacerki do parku chadzam.
    Piękna seria zdjęć. Aż miło się patrzy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, Ela, it looks like a fun party for the beautiful birds! Lovely photos. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. What more beautiful birds !!!! I really liked the pictures !!! Are beautiful !!!!!
    I also really liked the cameras, it's really cool to be watching !!!!
    We were very happy to know that we won the contest !!!! Thank you !!!!
    Our email is:fridabilboesofiacats@gmail.com
    Have a great week !!!!
    A meow of Frida and Bilbo

    OdpowiedzUsuń
  15. Sliczne zdjęcia ogrodowych gości. U mnie dwie sójki urzędują w ogrodzie Ale więcej mam srok, które krzyczą wniebogłosy:) Ale kocham te krzyki!
    Gratuluję zwycięzcom, policzenie aktorów było trudnym zadaniem:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wonderful series of bird photos especially the jay is a beauty.

    OdpowiedzUsuń
  17. The jay is one bird that I have not yet managed to photograph.

    OdpowiedzUsuń
  18. Oh what little beauties. You captured them perfectly.

    OdpowiedzUsuń
  19. Your bird photos have great pictures of such beautiful birds. It amazes me that you have such different birds than us but of course we live on differing continents.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nice photo series of lovely birds in snow.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
  21. Lovely pictures from lovely birds !!!!
    Have a cosy week !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  22. Elu, zajrzyj na pocztę Onetu.
    Pozdrawiam w kolejny mroźny dzień.

    OdpowiedzUsuń
  23. Elu bardzo się cieszę,że udało mi się " mniej więcej " policzyć ptasich aktorów występujących w Twoim filmiku.Miło mi,że będę mogła poznać najpiękniejsze miejsca w Polsce,ale jest jeden minus,bo nie znam Twojego adresu mailowego.
    U mnie ptasia stołówka już otwarta i mogę obserwować sikorki, dzwońce, kowalika dzięcioła i oczywiście wszędobylskie sójki.
    Pozdrawiam serdecznie Lucy:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Preciosas de verdad tus fotos querida amiga, da gusto ver esa nieve que tanto me gusta y que por aqui no tenemos. Mil besicos guapa

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam sójki, ale rzadko je widuję u mnie. Ja jeszcze nie otworzyłam ptasiej stołówki, ale takich gości jak Ty masz, ja z pewnością mieć nie będę. Bardzo dziękuję za miły komentarz u mnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Eurasian Jay was a bird I struggled to see for many years but on each of my recent trips to Europe they seemed to be reasonably common - at least where I happened to be.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ pięknie tam u Ciebie-cudna panorama przez ptasi karmnik. Pozdrwaiam Elu cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  28. Lovely shots of the birds in the snow!

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam tych Twoich ptasich przyjaciół. Piękne zdjęcia. Serdeczności posyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. I love jay too Ela. I think they are cute birds, with some pink feathers.
    Greetings!

    OdpowiedzUsuń
  31. Is that a jay in the first few shots? He's beautiful... I don't think we have anything quite like him where we live.
    Thanks for joining the party at http://image-in-ing.blogspot.com/2016/11/haifa-israel.html

    OdpowiedzUsuń
  32. A great collection of photo's of the birds, and so good to see snow too!
    We are experiencing a grey, quite damp day at the moment so your photo's contrasted so nicely.

    I must also add that I just love your header / banner photograph too.

    Take Care

    All the best Jan

    OdpowiedzUsuń
  33. i too love the time when birds from far area feel at home in my garden.
    you captured them purely with the love of your heart as they look so adorable and close to heart dear

    OdpowiedzUsuń
  34. Precioso reportaje, unas fotos fantásticas. Saludos desde España.

    OdpowiedzUsuń
  35. Elu, dziś rano dostałam od Ciebie piękny i ciężki album. Na razie przegląda i czyta go mąż, ja poczekam.
    Serdecznie pozdrawiam i bardzo dziękuję za piękną nagrodę.

    OdpowiedzUsuń
  36. I always enjoy seeing the different feathered visitors to your home, Ela. Your bluejays look quite different than ours. Now that the trees have lost their leaves, I am noticing the birds more and more--they are certainly enjoying the berries on my crabapple trees.

    OdpowiedzUsuń
  37. Preciosos pajarillos, Ela
    Me encanta el arrendajo. de siempre.
    Un beso:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ela, do tvojej záhrady prilieta pestrá paleta vtákov. Také, ktoré tu ja vôbec nemám šťastie vidieť. No sojky sa začali pred krátkym časom objavovať aj na stromoch, ktoré máme pri našom dome. Jedna priletela aj včera, ale drozdy ju nepustili do svojho revíru. Dúfam, že príde aj nabudúce.
    Pekný večer prajem!

    OdpowiedzUsuń
  39. Twój ogród jest zawsze pełen ptaków, są piękne, Ela. I będzie również wypełniona ich trylami.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  40. Podoba mi się Twój ogród. Tym bardziej, ze również dbam o przyrodę. Oczywiście dokarmiam ptaszki. Niedawno zrobiłem dla nich nowy karmnik. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Elu ,piękny album prezent od Ciebie jest już u mnie w domu. Niestety na razie nie mam szans go obejrzeć, bo leżę w łóżku i zbijam temperaturę. Ale dochodzą do mnie zachwyty mojej rodzinki oni oglądają album.
    Pozdrawiam cieplutko i DZIĘKUJĘ :)))

    OdpowiedzUsuń
  42. ein reich gedeckter Tisch für die Federträger Ela
    mit einem LG vom katerchen zum sonntag

    OdpowiedzUsuń
  43. Elu, mąż już skończył czytać i oglądać album, jutro ja się za niego zabieram.
    Mąż był zachwycony estetyką wydania i jakością oraz doborem zdjęć.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Hi. Birds are beautiful. I like a lot our photos. Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  45. Lovely birds! I love the jays. I don't often see them because they're so shy. We had snow as well for awhile, but it has all rained away.

    OdpowiedzUsuń
  46. Hi Ela,
    Magnificent series of these jays.
    They are very shy, you have them photographed well.
    Best regards, Irma

    OdpowiedzUsuń
  47. Such lovely photos, Ela. Looks like you're having a proper winter.
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  48. Taasen niin kauniita lintuja pidän paljon linnuista. Terveisiä :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Jakie piękne zdjęcia! Ten dzwoniec wygląda uroczo na ośnieżonych gałązkach!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. So sorry! Somewhere I left a comment but it seems to be about another person's post. I am finding the language differences a challenge. I DO love your bird photos. Just today, I took photos of some Bushtits in Vancouver, but I have never seen blue ones like the one in your post. Wishing you the very best!

    OdpowiedzUsuń