Obserwatorzy

sobota, 28 marca 2020

Zostałam w domu i w ogrodzie !

Kochani blogowi przyjaciele,  odpowiedziałam na apel i zostałam w domu i w ogrodzie ! 
Do tego samego namawiam wszystkich odwiedzajacych mojego bloga ! 
Przyznaję szczerze, że mnie nie trzeba namawiać na pozostanie w ogrodzie. Jako osoba aktywna zawodowo bardzo cenię sobie możliwość skorzystania z odpoczynku w swoim ogrodzie.  Dla mnie to zawsze prawdziwa przyjemność i okazja do odkrywania piękna i fotografowania przyrody. Już pierwszego dnia spotkała mnie przyjemna niespodzianka. Mój ogród odwiedziła mała niepozorna ptaszyna. Kliknęłam kilka fotek z przekonaniem że fotografuję wróbla. Dopiero gdy przegrałam zdjęcia do komputera, dopatrzyłam się kilku różnic w porównaniu do wróbla i zaczęłam przeszukiwać internet aby ustalić kim był mój skrzydlaty gość. Okazało się że ten ptak to płochacz pokrzywnica (prunella modularis). Znam wiele ptaków ale o płochaczu nigdy wcześniej nie słyszałam. Cieszę się że mogłam zobaczyć, poznać i gościć płochacza w swoim ogrodzie :-)
Zapraszam do obejrzenia niepozornego ale pięknego płochacza pokrzywnicę :-)
Kochani, trzymajcie się zdrowo i bezpiecznie !

60 komentarzy:

  1. Droga Elu!
    Bardzo cieszę się, że jesteś z nami w tym trudnym czasie i jak zawsze z przepięknym ptasim postem.

    Życzę Ci dużo zdrowia i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello Ela!
    Beautiful photos!
    Take care!
    Greetings

    OdpowiedzUsuń
  3. Wonderful bird, great photos.
    Keep safe and well
    Greetings

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za ciekawostkę ornitologiczną i piękne zdjęcia.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muito lindas tuas foto! Fica bem,tudo de bom e em casa!! chica

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello Ela, lovely captures of your garden bird. I enjoy staying home and watching my birds. Your photos are wonderful. Stay healthy and enjoy your weekend!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia.
    Fajnie mieć ogród. Można w tym trudnym czasie wyjść do ogrodu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hi Ela! Glad to see you are back. If I do not mistake, It is the first your post for thi year :)

    Indeed, we have plenty time to explore our home and yard, and enjoy the blooms and birds :)

    Stay well and thank you for wonderful photos!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znałam takiego ptaka, u Ciebie wiele się można nauczyć. Serdecznie pozdrawiam Elu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ Ci się trafiła piękna pokrzywnica! Cudne ujęcia Elu! Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tiene gran parecido con el gorrión, será por el color de su plumaje y su parecido tamaño.

    Me alegro de que vuelvas a publicar, ya estaba echando de menos tus entradas, que tanto me hacen disfrutar.

    Besos

    OdpowiedzUsuń
  12. Hola Ela, que alegría leerte. Preciosas tus fotos y el ave es maravillosa. Un beso.

    OdpowiedzUsuń
  13. What beautiful pictures Ela.
    This bird is a dunnock, Latin name is Prunella modularis.
    Take care of yourself and stay healthy.
    Best regards Irma

    OdpowiedzUsuń
  14. Nydelig sjelden fugl!Flott at du fikk tatt bilder av den!

    Ønsker deg alt godt og vær forsiktig!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdsleka rzeczywiście podobny do wróbla, których u mbie nie brakuje.
    Cieszę się, ze wròciłaś do nas.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Bom dia
    Lindo pássaro, um forte abraço.

    OdpowiedzUsuń
  17. It's a wonderful bird. They come to our yard among the first migratory birds in the spring. They haven't been seen yet. But maybe they'll arrive soon. Have a nice week Ela!

    OdpowiedzUsuń
  18. So lovely bird and pictures !!!!!!
    Be safe !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znalam plochacza... tez bym myslala, ze to wrobel :)
    Stosuje sie do zalecenia, juz dlugo!!! - siedze w ogrodzie, a w domu spie, jem i szyje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. sweet birds, very nice close up images!!

    be well, happy sunday!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znałam tego ptaszka. Taki milutki. Pozdrawiam i życzę zdrowia:):):)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jej jak tu pięknie, ja od dłuższego czasu jestem w domu, ale jeszcze trzeba na siłę ludzi pozamykać bo tutaj chodzą jak na wakacjach , nasz Prezydent miasta aż musiał wygłosić swój apel i sprzeciw tym ludziom, którzy nie słuchają zaleceń

    OdpowiedzUsuń
  23. Interesting to know this bird, Ela. It really looks like a sparrow. But it's different.
    Stay healthy!

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękną sesję zdjęciową udało Ci się wykonać Twojemu ogrodowemu gościowi. Ja często obserwuję ptaki w moim ogródku, ale ze zdjęciami bywa ciężko, bo nie chcą mi pozować, tylko szybko uciekają ;))) Też wcześniej nie słyszałam o takim ptaszku. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Me alegra verte. El pájaro se ve muy bonito. En España no se puede salir hay que quedarse en casa. Besitos y salud.

    OdpowiedzUsuń
  26. We've been staying home as well, I wonder for how long. Nice to have the birds for company. Stay well and safe, Ela.
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  27. It is vital that we stay home. It is hard, but the only way to stop this virus. At least you have a garden to enjoy. Be safe and take care!

    OdpowiedzUsuń
  28. Rzeczywiście z daleka może wyglądać jak wróbel.
    Podziwiam Twoją dociekliwość :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. que lindo este pássaro !!
    trouxe boas notícias.
    que bom!
    grande abraço
    :o)

    OdpowiedzUsuń
  30. Beautiful birds!
    Stay safe too.

    OdpowiedzUsuń
  31. Hi Ela,
    Great to see your Post!
    That was some time ago!
    Lovely gardenbird, beautifully captured.
    Stay healty,
    Greetings Maria

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciao Ela! È proprio stupendo sentirti nuovamente :) Mi fa piacere che tu abbia ricevuto quella bella sorpresa!

    A risentirci presto amica mia :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ale sympatyczny przyjaciel ogrodów :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Parece un gorrión.
    Nosotros en casa también.
    Saludos.

    OdpowiedzUsuń
  35. To wielkie szczęście gdy się ma swój kawałek ogrodu, kawałek bezpieczny. Szkoda tylko, że pogoda nam się popsuła - mamy tu spóźnioną zimę:) Oby nie rozgościła się na dłużej. Miło popatrzeć na tak uroczą ptaszynę.
    Życzę Ci Elusiu zdrówka i radości z wiosennych niespodzianek.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. They are very nice pictures.
    Take care of yourself.

    OdpowiedzUsuń
  37. What a beautiful the Dunnock is, love it Ela.

    OdpowiedzUsuń
  38. Hejka... Czyli już wiemy, kogo gościmy i w naszym ogrodzie. Takie same ptaszki przylatują do naszego sadu.od dnia wypadku jaki mi się przydarzył w pracy również jestem w domu... Oczywiście... Zostaje w domu i w ogrodzie. Nasz czwórka... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Such a lovely looking bird Ela, gorgeous series of photographs.

    Stay safe and stay well.

    All the best Jan

    OdpowiedzUsuń
  40. Bom ter um jardim para contemplar a beleza da natureza, belo pássaro.
    Seus ovos são azuis! bj e se cuida!

    OdpowiedzUsuń
  41. Dear friends, So glad to see you are well and enjoying the small treasures of the garden. Lovely photos!

    OdpowiedzUsuń
  42. Disfruta de ese precioso jardín amiga.
    Deseo que estés bien. Cuídate Ela.
    Desde casa te mando este abrazo 🙅

    OdpowiedzUsuń
  43. Your series of photos of the sweet feathered friend are wonderful ~ Thanks for researching the bird ~ ^_^

    Be Well,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    OdpowiedzUsuń
  44. De facto ao longe pode ser confundido com um pequeno pardal!...
    Adorei as imagens, que nos mostram tantos detalhes da plumagem, deste pequeno passarinho!
    Bom tê-la de volta, Ela, e saber que se encontra bem, nestas inesperadas circunstâncias pelas quais todos estamos passando!
    Um beijinho grande! Tudo de bom, por aí!
    Ana

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziękuję za wizytę na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ela, thanks for the comment.
    I wish you a nice weekend if possible.
    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  47. Es un placer pasar por su blog Feliz Domingo Saludos

    OdpowiedzUsuń
  48. Hello Ela.
    Take care of yourself and stay safe.
    Kiss

    OdpowiedzUsuń
  49. Śliczny jest i faktycznie patrząc na niego można by pomyśleć, że to wróbelek. Zazdroszczę, ze masz ogród przy domu, nie czujesz się zamknięta w czterech ścianach domu, jak ja. Ja mam do mojego ogródka działkowego ok. 15 minut drugi i mam obawy czy tam teraz chodzić, jak wirus szaleje. Pozdrawiam i pilnuj się .

    OdpowiedzUsuń
  50. Las aves que revolotean por el jardín anuncian la llegada de la primavera.
    Bellas fotos.
    Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  51. Płochacz, ale nie taki znów płochliwy skoro udało Ci się zrobić mu kilka zdjęć.
    Spokojnych Świąt Wielkanocnych:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Thanks to your serving water the bird is enjoying the arrival of spring. Take care and stay safe.

    OdpowiedzUsuń
  53. Que alegría poder contar con un jardín en estos días de no poder salir de casa.
    Bonita semana.

    https://ahomewithcare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. How cute! As soon as I saw it, I thought it was a sparrow. Very similar! It is also no sacrifice for me to stay at home. Unfortunately, my husband cannot work at home, his work is in person and essential. My biggest concern is with my parents and my uncle. I would like to be closer to be able to take care of them. And I miss them so much!
    Take care of yourselves! And enjoy the garden and these beautiful and blessed beings, which are the birds!

    OdpowiedzUsuń
  55. Me agrada las serie de fotos del pajarito. Parece que está posando.
    Cuídate mucho, esperemos que pase esta situación y podamos salir como antes.
    Saludos.

    OdpowiedzUsuń
  56. Umiesz Elu podpatrywać swoich gości:) Piękne zdjęcia. Ptasi goście lubią do Ciebie zaglądać.
    Trzymaj się Elu zdrowo.

    OdpowiedzUsuń