Obserwatorzy

czwartek, 6 sierpnia 2015

Ćmy

Polowałam aparatem fotograficznym na motyle i upolowałam kilka gatunków motyli nocnych. Uważam że  ćmy też są piękne chociaż nie wszystkie są tak kolorowe jak motyle dzienne. Większość dzisiaj pokazanych motyli sfotografowałam wczesnym rankiem. Tylko ten pierwszy oryginalnie zwany niedźwiedziówka jastrzębica lub marzymłódka pajacyk wylegiwał się na słońcu w samo południe... 
 Drugi motylek to skrzytek bezksiężyczak został znaleziony na elewacji domu...
Ten piękny maleńki ustrzelony na tuji to plamiec nabuczak z pięknymi brązowymi plamkami na obrzeżach skrzydełek...
Kolejny mały motylek to najprawdopodobniej przylepek...
Tego malutkiego niestety nie znam ale jest śliczny i ma na skrzydełkach urocze wzorki w kształcie falbanek...
A to dorodna błyszczka jarzynówka, na jednym zdjęciu z rozłożonymi skrzydełkami
Kolejny nocny okaz na pierwszy rzut oka wygląda jak zwinięty liść a to po prostu nastrosz pozujący na moskitierze...
I kolejne ćmy w tym jedna spotkana na moskitierze...
I drugi skrzytek bezksiężyczak sfotografowany na stoliku ogrodowym...
Muszę przyznać że obserwacje motyli nocnych zaintrygowały mnie do dalszego szukania i poznawania świata tych pięknych stworzeń i z pewnością jeszcze nie raz pochwalę się znalezionymi okazami.

77 komentarzy:

  1. i think moths are fascinating, too. i like their furry bodies. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muito lindas as tuas fotos! bjs, chica

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Elunia :) Motyle nocne, nie na darmo zwane ćmami są strasznie upierdliwe. Kilka dni temu położyłam sobie na parapecie arbuza i poszłam na chwilę do łazienki. Telewizor grał, okno otwarte, pokój się chłodził, wracam a tam omal mój arbuz nie odfrunął, prawdziwe oblężenie. Nie wiem skąd ich tam tyle się wzięło, ale wiem jedno....one też lubią arbuza :) Pozdrawia serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pretty collection of moths! Ela, great post and photos! Enjoy your day and the weekend ahead!

    OdpowiedzUsuń
  5. we can find so many different butterflies and each one has something special !
    beautiful serie

    OdpowiedzUsuń
  6. What a wonderful pictures of butterflies !. You are a very good photographer.
    Have a nice week

    OdpowiedzUsuń
  7. Hola Ela, preciosas fotos. La mayoría de las mariposas veo que las compartimos. Un abrazo muy grande.

    OdpowiedzUsuń
  8. Very interesting and beautiful.
    Greetings.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa kolekcja motyli nocnych. Nie znam się kompletnie na tych nich, zatem ciekawa lekcja. Do tego piękne zdjęcia. Ja poluję na dzienne motylki ale póki co niewiele w tym roku uchwyciłam. Dwa i to jeden pochwalił się otwartymi skrzydełkami, a drugi nie miał ochoty.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne motyle:)jednych to wogole nie widziałam a co dopiero bazwy.to jest dopiero przygoda! Udanych łowów!

    OdpowiedzUsuń
  11. They are certainly beautiful creatures! Your photos are just wonderful.

    OdpowiedzUsuń
  12. It's so great to get the change to see so many different moth's. Beautiful photo's.
    Have a great weekend Ela.

    OdpowiedzUsuń
  13. Są prześliczne, nie spodziewałam się, że jest ich taka różnorodność :))) Dzięki za pokazanie :D Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudownie ukazałaś te piękne, ale niedoceniane przez nas motylki. Nie miałam pojęcia, że jest ich taka różnorodność. Pozdrawiam w ten gorący poranek i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam ja tę fascynację ćmami - przechodziłam to dwa sezony temu. One są tak piękne jak się im bliżej przyjrzeć... wspaniałe fotografie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe stworzenia, jednak nie przepadam za nimi. Zwłaszcza jak wpadają wieczorem do pokoju i robią dziki maraton nad moją głową ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. przepiękne zdęcia :)
    Kochana poklikasz u mnie w linki w najnowszym poście ? Bardzo proszę :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Thank you for commenting on my blog and thereby giving me a chanse to find your :) Firts time I have to let google translate a blog :) but it works (sometines in a funny way - but still)!
    Moth are interesting - and I like how you've managed to photograf so many different ones in daylight!

    OdpowiedzUsuń
  19. The butterflies are always lovely and you have captured them so well..

    OdpowiedzUsuń
  20. Motyl którego nie znasz to chyba krocznik odwrotnik

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne :) Nigdy nie myślałam, że ćmy mogą być tak ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Je hebt de motten prachtig gefotografeerd. Eigenlijk zijn deze beestjes een beetje ondergewaardeerd.

    OdpowiedzUsuń
  23. Niesamowite, jest ich aż tak dużo.
    Elu, świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  24. Miło popatrzeć:) nastrosz - cieszę się, że go poznałam. Jakiś czas temu zauważyłam, że dwa takie wiszą u mnie pod murem i zastanawiałam się co to takiego. A teraz tak patrzę i podejrzewam, że to może być On:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie przyglądałam się nocnym motylom, nie wiedziałam,że są one tak urokliwe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. What a glorious assortment of lovely butterflies. Do not see many here and nothing like this.

    OdpowiedzUsuń
  27. I like the moths a lot myself. It's somewhat harder to look up many of the smaller ones, there are so many kinds!
    ~

    OdpowiedzUsuń
  28. Such a wonderful variety of moths. Happy weekend.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hello Ela, I just wanted to stop back and say thank you for linking up and sharing you post. Have a happy weekend!

    OdpowiedzUsuń
  30. Wonderful selection so fMoths in this post. Have a lovely weekend.

    OdpowiedzUsuń
  31. Rewelacyjne są te nazwy ciem, ciekawa jestem na jakiej zasadzie są one wymyślane.
    Gratuluję obfitych łowów.
    Życzę nieco chłodu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Hello dear Ela!!
    Great post!!!Lovely collection of moths!
    Wonderful pictures!
    Have a happy weekend!
    Dimi...

    OdpowiedzUsuń
  33. Beautiful moths and butterflies.

    OdpowiedzUsuń
  34. GREAT collection of moths, all so different!

    OdpowiedzUsuń
  35. Piekne zdjecia. Milego weekendu zycze i pozdrawiam slonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Piekne zdjecia. Milego weekendu zycze i pozdrawiam slonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  37. What a wonderful series! So many different butterflies and moths. Happy Critter Day!

    OdpowiedzUsuń
  38. Lovely photos of the moths! They may not be as colourful as the butterflies, but they're beautiful in their own way. Enjoy your weekend, Ela!

    OdpowiedzUsuń
  39. A very beautiful series of pretty moths.

    OdpowiedzUsuń
  40. Upea sarja perhosia kauniita :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Halo.

    To jest moja radość podzielić się swoją wspaniałą pracę.
    I słodkie wiadomość uroki mojego serca.

    Modlę się do szczęścia i pokoju na świecie.
      Dziękuję całego świata miłości i wsparcie.

    Miłego weekendu. Z Japonii, ruma❃

    OdpowiedzUsuń
  42. Appreciate your captures with lot of varieties!!

    OdpowiedzUsuń

  43. As mariposas são as joias da noite!
    Tem um encanto especial.

    ♪♬ه° ·.
    Bom domingo!!!
    Muita paz e tudo de bom!!!
    ✿˚° ·.

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne, szkoda, że tak rzadko można je spotkać.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Wow! Nice collection of moth and butterfly photos. I enjoyed your post very much. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  46. As they are beautiful !!!!!! I liked the second photo !!!! She has such a gorgeous color !!!!
    And thank you for inviting me !!!! Everyone was willing to go there !!!! Maybe one day it will work? Hehehehe.....
    Have a great sunday Ela !!!!
    A meow of Sofia

    OdpowiedzUsuń
  47. Hi Ela! I am impressed not only with the number of these creatures in your garden, but also with the fact, that you know their names!
    Thank you for your comments on my blog!

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  49. Beautiful images of Ela, I love Moths, but, I do not show any.

    OdpowiedzUsuń
  50. I think the camera allows us to appreciate small butterflies and moths. Many are not very colorful, but the details of their wings are fascinating.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wonderful images of butterflies and moths; I like it!

    OdpowiedzUsuń
  52. Me gustan las imágenes, tienes razón aunque las polillas no son tan coloridas como las mariposas igual son hermosas.
    Saludos.

    OdpowiedzUsuń
  53. What lovely photos! And thank you for forcing us to stop and think about how lovely the moth can be. I know that I frequently overlook them, searching out the much showier and brighter butterfly, but moths are incredible.

    I appreciate you joining us for Photo Friday again this week!

    OdpowiedzUsuń
  54. Elu, piękne okazy "ustrzeliłaś", moje gratulacje.
    Ja ostatnio biegałam za mało mi znanym motylem, który na krótko również przysiadł na elewacji, ale niestety bez sukcesu, był szybszy../
    Pozdrawiam serdeczni

    OdpowiedzUsuń
  55. Charming photos!
    Thanks for linking up at http://image-in-ing.blogspot.com/2015/08/say-yes-to-neigh.html

    OdpowiedzUsuń
  56. Those are really terrific pictures of moths! And so many different kinds!

    OdpowiedzUsuń
  57. Też zbieram zdjęcia do owadowego posta, ale u ciebie widzę większa różnorodność, a ćmy widać mniej ruchawe, bo u mnie dogonić nie sposób.
    Pozdrawiam i do zobaczenia, bo będę wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. Ćmy są super, bardzo je lubię:) Gratuluję udanych zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
  59. Qué belleza!!! eres toda una artista de la fotografía.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  60. Totally fascinating! Your photos are beautiful... I wish we had that one here!

    OdpowiedzUsuń
  61. Que bonitas son todas tus fotos quev parece tienen vida. Besicos cielo

    OdpowiedzUsuń
  62. Bonitas mariposas Ela, me han gustado mucho. Saludos cordiales desde España.

    OdpowiedzUsuń
  63. Sporo ciem Ci się udało "złapać" aparatem i to bardzo ciekawych :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Witaj Elu! Motyle to taki wdzięczny temat do fotografii. Nocne motyle są szczególnie interesujące. Dla mnie są piękne, chociaż większość znanych mi osób uważa inaczej:)
    Buziak.

    OdpowiedzUsuń
  65. All animals are important and each one is in a certain way special.

    OdpowiedzUsuń
  66. They are so lovely. It must have taken quite a lot of patience to catch them :-)
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  67. que fotos tan bonitas , besitos

    OdpowiedzUsuń