Obserwatorzy

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Proszę o pomoc i radę !!!!!!

Wczoraj po południu zobaczyłam w moim ogrodzie malutkiego gołąbka. Ptak jest naprawdę malutki, trochę większy od wróbla. Na podstawie informacji z internetu ustaliłam, że to gołąb diamentowy (diamond dove.) Ustaliłam też, że w Polsce takie gołąbki są hodowane jako ptaki egzotyczne, pochodzące z Australii. Najprawdopodobniej ten gołąb to uciekinier z prywatnej hodowli. Gołąbek dał się sfotografować ale nie mogłam go złapać. Niestety rano po gołąbku zostały tylko resztki piór. Dzisiaj po powrocie z pracy zobaczyłam drugiego gołąbka. Ten drugi ma bardziej szare skrzydełka, to chyba samczyk. A więc była parka. Tego drugiego udało mi się złapać. Poszukuję informacji o gołębiach diamentowych. Może ktoś poszukuje uciekiniera a może ktoś chce adoptować gołębia diamentowego.....? Będę bardzo wdzięczna za wszelkie informacje i radę co zrobić z tym egotycznym ptakiem.

Oddam gołębia osobie, która zapewni ptakowi bezpieczny dom :)

57 komentarzy:

  1. Sure is a pretty little thing. I wonder if some of the online birders can help you. There are a few that link up on image-in-ing. Glad you finally got a shot of one. Funny when I looked up "diamond pigeon" all I got was information on shot guns.

    OdpowiedzUsuń
  2. This might be a good person to ask, Ela
    http://rosy-finch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Gołąb jest pięny

    OdpowiedzUsuń
  4. Eluniu,
    wybacz ale nie pomogę. Znasz mój problem z gołąbkiem. Po wielu, wielu trudach oddałam go w bardzo dobre ręce. Byłam, sprawdziłam jest tam kochany i pewnie z tego powodu szczęśliwy. Mam nadzieję, że i Tobie uda się znaleźć dla niego bezpieczny dom. Życzę Ci tego z całego serca. A gołąbek prześliczny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Adorei ver!Lindas! bjs, chica

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny gołąbek. Nie słyszałam o takich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello, I wish I could help. I hope the bird will be ok in the wild? It is a pretty dove! Happy Monday, enjoy your new week!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello Ella!:) A very pretty dove indeed. I'm sure that Ken will be able to help you, at the rosy-finch link, given above. Have a good week::)

    OdpowiedzUsuń
  9. It is beautiful the dove, I hope you have a good destination.

    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  10. A poszukaj moze coś takiego, jak "ptasi azyl"?? Wiem, że w Poznaniu istnieje, może gdzieś bliżej Ciebie też, albo skontaktuj się z hodowcami gołębi?
    Nie wiem, co Ci jeszcze doradzić ...

    OdpowiedzUsuń
  11. So kind of you to try and help. Good luck.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, I have not seen one of this pigeons in real life.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczny jest! Niestety na ptakach kompletnie się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny, szkoda, że został bez pary:)
    Rozwieś ogłoszenia, bo może już ktoś ich szuka. A jeśli się nikt nie zgłosi, to może skontaktuj się z hodowcami gołębi - oni będą wiedzieć, jak się nim najlepiej zaopiekować. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hey don't get these birds. They look really attractive.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest prześliczny, wspaniale że próbujesz mu pomóc. Myślę, że taki maluch nie odleciał zbyt daleko, może gdzieś w okolicy ktoś ma hodowlę?
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety, nie mogę Ci pomóc, bo w ogóle nie znam się na ptakach.
    Może w Twojej okolicy jest jakiś związek hodowców gołębi i z nim mogłabyś się skontaktować?
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

  18. Hi Ela,
    What a beautiful picture of this pigeon.
    This is not in the Netherlands, I have never seen this
    Best regards, Irma

    OdpowiedzUsuń
  19. No soy partidario de tener animales exóticos como mascotas. Esta paloma no estaba acostumbrada a vivir en libertad y seguramente eso causó su muerte, pero también podría haberse reproducido, creando problemas a otros animales autóctonos.

    OdpowiedzUsuń
  20. Beautiful, very beautiful bird Ela!!!! I don´t know so much about her,sorry, but is really beautiful.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam nadzieje, że ten uroczy cudzoziemiec znajdzie odpowiednie lokum i czułe serce własciciela. Pozdrawiam Elu cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  22. Szczerze żałuję, że nie potrafię pomóc. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Qué lindo y qué especial el color de los ojos.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  24. Wrażliwy i dobry z Ciebie człowiek. Jak zwykle, wzruszająco i uroczo! Uszanowanko Elu

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny maluch! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za odwiedzinki mojego bloga,bardzo ładny gołąbek,szkoda tamtego,widać,że dobra duszyczka z Ciebie:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj biedny maluszek, śliczny!Może ktoś się zgłosi do Ciebie Elu. Moze sama będziesz go hodowała. Jest piękny. Ja mogę dać Ci dużą klatkę. Troszke zniszczona, ale jest.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczny :) Nie pomogę niestety, jesteśmy za daleko, tak to bym wzięła dla sąsiada, który ma hodowlę gołębi na pewno by umiał się nim zaopiekować :) A może popytaj po sąsiadach, gdzie jest najbliższy gołębiarz?

    OdpowiedzUsuń
  29. Diamentowe są niezwykle cenne, a idzie to z ich szlachetności i piękności. Na pewno znajdzie dobry, kochający dom. :)
    Mój sąsiad ostatnio miał gołąbka pocztowego, który pewnie w drodze się zagubił i zawędrował do jego stodoły. Ale po dwóch tygodniach odleciał. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Elu miałaś niby szczęście ale i trochę kłopotu,jak karmić tego ptaszka.Wszystkie ptaki ciągną do Twego ogródka,mają spokój i zapewniłaś im śliczny dostęp do wody,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale historia z golabkiem. Mam nadzieje za zakonczyla sie happyendem.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja osobiście współczuje tym gołąbeczkom, szkoda mi ich. Nie wiem co Ci doradzić w tej sprawie, bo nie znam się na tego rodzaju sprawach. Ale cieszę się, że trafił do Ciebie i znalazł przyjazną i bezpieczną przystań. Mam nadzieję, że znajdzie się hodowca i gołąbeczek wróci do swoich. Pozdrawiam Cię Droga Eluniu bardzo serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  33. What a beautiful dove !!!! I've never seen one like that !!!!
    I hope you can find the owner or new home for it !!!!
    Have a great week Ela!!!
    A meow of Bilbo

    OdpowiedzUsuń
  34. I don't know, presume it is a cross, but you take a beautiful image.

    OdpowiedzUsuń
  35. The picture expresses the most delicate beauty.
    Kisses Ela.

    OdpowiedzUsuń
  36. Prześliczny gołąbek na zdjęciu. Ja nie pomogę, niestety:(
    Oby wszystko się dobrze zakończyło.

    OdpowiedzUsuń
  37. Que maravilla...Es bellísima Ela!!
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  38. Niestety, nie umiem Ci pomoc w tej sprawie, bo się na tym nie znam i nie wiem gdzie trzeba by się zwrócić. Może do Animalsu, a jeśli oni nie będą w stanie pomoc, to może gdzieś w odpowiednie miejsce Cię pokierują. Szkoda gołąbeczków. Serdeczności Elżuniu :)

    OdpowiedzUsuń
  39. ♩♫╮
    Não conheço essa ave. Espero que você encontre ajuda.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    °.♪♫╮

    OdpowiedzUsuń
  40. I have never seen such a lovely white bird outdoor.

    OdpowiedzUsuń
  41. I hope it ends well for the pigeons. You are kind to care.
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciao Ela, spero che qualcuno sia riuscito ad aiutarti! Io intanto ti faccio i complimenti per le clematidi che ho visto!

    Un saluto :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Elu, czekam na informację, co zrobiłaś z tym ślicznym gołębiem.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Oby ktoś mu pomógł, taki piękny ptak! Aż za serce ściska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam podziękować za Twój komentarz u mnie, ale przez pomyłkę kliknęłam nie na ten przycisk i mi się skasował :( Ściskam mocno :-)

      Usuń